V stredu 19. júla sa na slovenskom Facebooku stala výnimočná vec. 116 osôb na základe jedinej výzvy od Sama Marca podporilo detský hospic Plamienok.
Copywriter a bloger Samo Marec sa rozhodol osláviť svoje 34. narodeniny spôsobom, ktorý je vo svete veľmi obľúbený – formou Peer to Peer fundraisingu. Urobil tak z jednoduchého dôvodu – ľudí v organizácii pozná, váži si ich činnosť a chcel práve Plamienok podporiť takouto formou. „Keďže sa už zaobídem bez toho, aby som zo svojich narodenín mal radosť ja, rozhodol som sa urobiť radosť niekomu inému. Veľmi sa teším, že ľudia na túto výzvu reagovali v takomto počte,” povedal Marec.
Výsledky mini kampane
V deň svojich narodenín Samo zverejnil na súkromnom profile a fan page výzvu, v ktorej napísal, aby mu jeho priatelia a sledovatelia negratulovali, nepísali, ale radšej poukázali jednorazový alebo pravidelný dar pre Plamienok. S výzvou nebola spojená žiadna ďalšia kampaň a napriek tomu, iba vďaka jednému príspevku na súkromnom profile a stránke, sa podarilo za 24 hodín vyzbierať viac ako 1 100 €. Po dobehnutí všetkých platieb a prijatí darov od ľudí, ktorí si status všimli v nasledujúce dni, sa suma zastavila na 1 235 €!
Zástupcom Plamienku sa Samova predstava oslavy narodenín od začiatku veľmi páčila. Celá kampaň vznikla veľmi jednoducho. Pripraviť stránku zabralo len pár hodín práce. Stačilo v administrátorskom rozhraní vytvoriť personalizovanú darovaciu stránku s textom od Sama a grafikou od Plamienku a napísať šablóny ďakovných emailov.
– red –