Prvý nevidiaci medzi najrýchlejšími pisármi v ČR

Po prvý raz sa majstrovstiev v zázname a spracovaní textov ČR OPEN 2018 zúčastnil nevidiaci súťažiaci – profesionál zo sociálneho podniku Transkript online. A hneď si vybojoval tretie miesto v jednom z rýchlopisných diktátov.

V poradí 26. ročník majstrovstiev v zázname a spracovaní textovČR OPEN 2018sa uskutočnil 6. až 8. decembra v Prahe. Sociálnu firmu Transkript online, ktorá zamestnáva nevidiacich prepisovateľov hovorenej reči pre nedoslýchavých a nepočujúcich na ňom reprezentovali traja úspešní súťažiaci.

V histórii týchto majstrovstiev je to po prvý raz, kedy medzi profesionálmi klávesnicovej gramotnosti štartoval tiež nevidiaci rýchlopisár.

Informoval o tom český portál Helpnet.cz.

Čo robí Lukáš?

Nevidiaci Lukáš Hosnedl pracuje vo firme Transkript online iba rok. Okrem prepisu online formou začal veľmi rýchlo spoluzabezpečovať tiež veľmi náročné prepisy pravidelných mesačných zasadnutí pražského zastupiteľstva. Medzi špičkou spomedzi prepisovateľov Lukáš na spomínaných majstrovstvách vybojoval tretie miesto v jednom z rýchlopisných diktátov.

Spoločnosť Transkript online s.r.o. je sociálne zameraná firma, ktorá si stanovila poslanie pomáhať odstraňovať komunikačné bariéry svojich klientov. Hlavnou činnosťou je poskytovanie služby profesionálneho prepisu on-line.

Po novom aj služby pre e-shop

Po novom Transkript online zabezpečuje aj služby pre e-shop Košík.cz. Tento e-shop sa tak stáva prvým spomedzi elektronických obchodov, ktorý túto možnosť ponúka a to už pred Vianocami.

Textový prepis telefónnych hovorov v reálnom čase tak môžu využiť všetci zákazníci so sluchovým postihnutím, ktorí sa chcú spojiť zo zákazníckym servisom.

Služba textovej transkripcie hovoru funguje jednoducho, vysvetľuje portál helpnet.cz.

Do spojenia medzi nepočujúcim či nedoslýchavým klientom a operátorom Košíka  vstupuje profesionálny prepisovateľ, ktorý sa stáva mediátorom.

Okrem toho, že poskytuje v reálnom čase textový prepis hovoru, ktorý zákazník vidí na obrazovke svojho počítača, zisťuje, aby bol hovor pre nepočujúceho zákazníka zrozumiteľný. Tak zaisťuje bezbariérovú, doslovnú a plnohodnotnú komunikáciu.

“Predpokladám, že mesačne cez novú linku vybavíme desiatky hovorov a budem rád, ak Košík.cz svojim prístupom inšpiruje i ďalších obchodníkov, aby sa raz stal z takýchto služieb štandard na celom trhu,” cituje portál Tomáša Jeřábka, CEO Košík.cz.

Pre aktiváciu hovoru s transkripciou zadá zákazník na stránkach Košíku svoje aktuálne telefónne číslo, operátor sa s ním sám spojí. Služba je pre nepočujúcich a nedoslýchavých ľudí, zdarma.

(red)